לוגו מותג ישראלי - מיתוג עסקי

מיתוג עסקי

בשנים האחרונות עם הפיכתם של הרשתות החברתיות והאינטרנט לכלי השיווק העיקרי אצל לא מעט חברות ובעלי עסקים.

מתחזקת ההבנה כי מיתוג עסקי מהווה אבן דרך משמעותית בצמיחה והתפתחות העסקית של עסקים בתחילת הדרך או עבור עסקים אשר מעוניינים ב"זהות חדשה" לפי מגמות חדשות שצומחות בשוק.

מיתוג עסקי הוא כבר לא רק עיצוב לוגו לאתר או הכנת כרטיסי ביקור  אלא הרבה יותר מזה!

לאורך השנים ניתן לראות את המשמעויות של מותג חזק הן מבחינת המסרים השיווקיים והן מבחינת השפה העיצובית בזירה הדיגיטלית שלו.

בכל תהליך כזה נעשית מלאכת מחשבה עמוקה המבוססת על מחקרים פסיכולוגיים מקיפים על מנת ל"כבוש" סוגי קהלים פוטנציאליים.

במאמר זה, נעסוק במיתוג עסקי, ונסביר בעיקר את היתרונות שמיתוג טוב מעניק לעסק, נפרט איך התהליך עובד, למה צריך לשים לב וממה כדאי להימנע. קריאה מהנה.

לתיק העבודות של "מותג ישראלי" לחצו כאן.

 

מהו מיתוג עסקי איכותי

כאמור, מיתוג עסקי איכותי מספק חבילת מיתוג לעסק מקיפה וכוללת.

מיתוג נכון יכול לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לבין עסק כושל (לפי ההערכות, כ80 אחוזים מהעסקים בישראל נסגרים בשנת הפעילות הראשונה שלהם).

על כן, עם התהליך הנכון, בעל העסק צריך להרגיש בטחון במוצר, אמון ותדמית חיצונית חזקה.
חבילת מיתוג לעסק כוללת בדרך כלל, פגישת אסטרטגיה, מחקר שוק, בחירת שם קליט, עיצוב לוגו, בניית אתר ומגוון שירותים משלימים כגון: גיבוש אסטרטגיית תוכן, צבעים ושפה עיצובית באתר וסלוגן מנצח!

מכיוון שמיתוג עסקי נהפך לתהליך מקיף שכולל בתוכו מחקר שוק, בניית אסטרטגיה ומיתוג מוצר בשטח, כיום הוא נחשב לאחד מהכלים העוצמתיים ביותר שיש לעסק להתקדם בדרך ולהפוך לעסק מצליח ומבוסס.

 

יתרונות המיתוג העסקי

מחקרים מראים כי אנשים מוכנים ורוצים לשלם יותר למוצר ממותג ומוכר. מותג מצליח הוא מותג ששמו הולך לפניו, שאנשים מכירים אותו, ורוצים לקחת חלק ממנו.
היתרונות של מיתוג עסקי נוגעים לכל חלק בתהליך השיווק והמכירה של המוצר.

  • חקר שוק, והצבת אסטרטגיית מיתוג נכונה עוזרת לעסק למקד את מאמציו ומשאביו לדברים הנכונים אשר ישפיעו בטווח הארוך והקצר על היקף המכירות של המוצר.
  • מיתוג עסקי נכון ואיכותי יגרום ללקוחות לחפש ולרכוש את המותג שלכם באופן ספציפי על פני מתחרים ללא מיתוג טוב.
  • מעטפת של שירותי מיתוג משלימים ייתנו לכם את היכולות לשדר את המסרים הנכונים ללקוח, לחדור למגזרים חדשים בשוק, ולהרחיב את העסק שלכם בצורה עקבית.
  • מיתוג עסקי איכותי וייחודי יבדיל את העסק משאר המתחרים ויעזור ללקוח להבחין במותג שלכם.

 

מתי כדאי למתג את העסק

בראש ובראשונה מיתוג עסקי יעזור לעסק חדש הרוצה להתפתח למצב את עצמו בעמדה מבוססת ויציבה בעינו ובעיניי הלקוחות. כמו שכבר הזכרנו, מיתוג עסקי אינו מתרכז אך ורק בעיצוב לוגו לאתר.

מיתוג נכון נותן לעסק מעטפת של שירותים משלימים אשר ילוו את העסק מהפרטים הבסיסיים כמו שם קליט וסלוגן, ועד שפה עיצובית והגדרת מסרים ללקוח.

אך מיתוג עסקי אינו מומלץ רק לעסקים חדשים. הרבה עסקים ותיקים עושים טעות קריטית ונשארים מאחור ביחס למתחריהם. גם לעסק ותיק מומלץ לרענן את מיתוג המוצר שלו מדיי פעם.
מומלץ לעסק אשר רוצה לעשות מתיחת פנים או לעסק שמרגיש לא רלוונטי ומיושן לקחת חבילת מיתוג עסקי כוללת ולרענן את המותג והעסק שלו.

מיתוג עסקי חשוב במיוחד גם לעסק שמתקשה לייחד עצמו אל מול המתחרים או דווקא לעסק שמצליח ומתפתח באופן מהיר מדיי וכבר איבד את הכיוון ואת הדרך אותה הוא רוצה להנחיל.

 

ממה כדאי להיזהר

עם כל היתרונות שיש במיתוג טוב, מיתוג לא איכותי שלא מתאים לעסק שלכם עלול לפגום במוצר ולפספס את המטרה לשמה הגעתם ועל הדרך לגרום לכם להפסד כספי.
ולכן כדאי לדעת ממה להיזהר, איך להתכונן ומה לחפש לפי שבוחרים איפה לבצע את תהליך המיתוג.

  • כמובן שמיתוג טוב דורש איש מקצוע טוב. אך יותר מכך, חשוב שאתם תהיו מרוצים מהמיתוג שהוצע לכם.
    אם הבן אדם שהלכתם אליו מזלזל בדעתכם ואינו מכבד את בקשותיכם חשבו בשנית אם הוא אדם הנכון למשימה. מיתוג טוב הוא מיתוג שבעל המוצר מאמין בו ובטוח בו, יש הרבה אנשי מקצוע טובים, בחרו את האחד שאתם נותנים אמון בעבודתו.
  • הקדישו זמן עם עצמכם ועם צוות הניהול של העסק וחשבו מה אתם רוצים להוציא מתהליך המיתוג. אם תגיעו עם מוכנים ורציניים תגיעו לבסוף אנשי מקצוע רציניים גם כן.
  • התעקשו לראות את העבודה במהלכה ואל תחכו רק לתוצר המוגמר. ודאו כי יש לכם קשר ישיר עם המעצב ולוו אותו בתהליך. כך תוכלו לוודא שאתם מרוצים מרמת הביצוע וכי היא משרתת את המטרה לשמה באתם.

 

מיתוג עסקי – סיכום

הזירה הדיגיטלית כיום היא המגרש של הילדים הגדולים, אם אתם לא שם יהיה לעסק שלכם קשה מאוד להתרומם.

ולכן, את החשיבות של מיתוג איכותי לעסק שלכם אני מקווה שהבנתם.

בעולם התחרותי כיום, ובכדי להפוך ליותר מסתם עסק זניח, צריך לדעת לייחד את העסק מהמתחרים.
מיתוג הוא תהליך, אשר את מכלול תוצאותיו אולי תראו רק בטווח הארוך אך הוא קריטי והכרחי להתפתחות והתבססות נכונה של עסק.

אהבתם את המאמר? אשמח אם תפרגנו בשיתוף :)

חיפוש

תוכן עניינים

פרוייקטים נבחרים

זה לא הסוף, זו רק ההתחלה!

מיתוג עסקי תוך 7 ימי עסקים בלבד!

Ⓒ כל הזכויות שמורות "מותג ישראלי"

הגיע הזמן להפוך
את העסק שלכם למותג

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר